DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mesleki Gelişim Etkinlikleri II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DT 212
Bahar
0
2
1
2
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencinin ilgi duyduğu alanlarda, üniversitemizde ve dışarıda düzenlenen sergi, konser, konferansları vb sosyal aktiviteleri takip etmesi ve katılması için teşvik etmek, dönem başında belirlenen bir proje konusu ile ilgili olarak grup/takım çalışması halinde araştırma yapıp elde ettiği bilgileri dış ticaret alanında faaliyet gösteren bir işletme üzerinde uygulamak/incelemek ve tüm bulguları içeren bir rapor hazılayarak sunmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İlgili alanlar veya benzer bilim dalları ile ortak konular üzerinde çalışabilecektir
  • Verilen etkinlikler kapsamı çerçevesinde ortak sorunları tartışabilecektir
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılım sonrasında sunum yapma becerisine sahip olabilecektir
Ders Tanımı Mesleği ile ilgili alışılageldik alanların tekrar incelenmesi ve/veya değişim ve gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan fırsatların farkındalığının yaratılması için alan çalışması yaptırmak
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Davranış modülleri Uygulama, Teori, Ödev
2 İlişki yönetimi ve verimlilik, davranış seçimi Uygulama, Teori
3 İş ortamında stres kaynağı, ilişki ağı, güven ortamı Uygulama, Teori
4 Sütçüler, Sasalı genel antrepolar, İzmir Tır Gümrüğü saha ziyareti Saha ziyareti
5 Kişisel etkileşim ve modülleri Uygulama, Teori
6 Davranış modülleri a.Kurumsal b.Kişisel Uygulama, Teori
7 Manisa Organize San. Bölgesi saha ziyareti Saha ziyareti
8 Ara sınav -
9 Ekip çalışması Uygulama, Teori
10 Anatilik düşünme, başkalarını geliştirme Uygulama, Teori
11 Düzen yönetimi, Ekip liderliği Uygulama, Teori
12 İş hayatında esneklik, Etki yaratma Uygulama, Teori
13 Saha Ziyaretleri Saha ziyareti
14 İş hayatında girişimcilik, ilişki ve ticari zeka Uygulama, Teori
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Final sınavı
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
1
30
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
4
Seminer/Çalıştay
1
6
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
3
    Toplam
61

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest